Varumärken och reklam på den sociala webben

Hur fungerar domänregistrering och varför tog någon min domän?

Domäner och domännamn är en viktig del av företags brand numera, och även en hel del privatpersoner har börjat köpa domännamn i sina egna namn eller varumärken. Dock så är den allmänna förståelsen för hur domänvärlden fungerar rätt så dålig… Läs mer!

Vad kräver en lyckad digital PR kampanj?

Digital PR - Lokalt och globalt case

Det är väldigt ofta man får höra att PR jobbet är samma som pressmeddelanden, medierelationer och kanske att ordna något evenemang. Detta är en mycket smal bild av vad PR är idag. Digitala medier och den sociala webben ger… Läs mer!

Se upp för Shiny Object Syndrome inom marknadsföring!

shiny-object-circle

Är fenomenet ”Shiny Object” eller ”Shiny Object Syndrome” bekant för er? Det finns överallt, och kan lätt äta upp stora delar av er marknadsföringsbudget, speciellt för småföretag. Här kommer lite info om olika skaer som kan vara Shiny Objects… Läs mer!

Kan reklamblockerare (Adblock) göra internet bättre?

Google Chrome AdBlock

Jag läste för några veckor sedan en artikel i Internetworld om att en femtedel av svenskarna använder reklamblockare. Länk till artikeln om reklamblockerare. Den ökade populariteten för reklamblockerare som t.ex. AdBlock innebär att reklamkampanjer på webben aldrig når ut… Läs mer!

Är ditt varumärke redo för den sociala webben?

När jag behandlar varumärken på denna blogg kommer det främst att handla om “brand”, alltså inte om trademark. Vad är då ett brand eller varumärke? Ett varumärke är ett löfte till kunden och andra intressenter. Det är de första… Läs mer!