Varumärken och reklam på den sociala webben
Hur fungerar domänregistrering och varför tog någon min domän?
13 april 2022
Domäner och domännamn är en viktig del av företags brand numera, och även en hel del privatpersoner har börjat köpa domännamn i sina egna namn eller varumärken. Dock så är den allmänna förståelsen för…
Vad kräver en lyckad digital PR kampanj?
17 oktober 2013
Det är väldigt ofta man får höra att PR jobbet är samma som pressmeddelanden, medierelationer och kanske att ordna något evenemang. Detta är en mycket smal bild av vad PR är idag. Digitala medier och …
Se upp för Shiny Object Syndrome inom marknadsföring!
14 oktober 2013
Är fenomenet “Shiny Object” eller “Shiny Object Syndrome” bekant för er? Det finns överallt, och kan lätt äta upp stora delar av er marknadsföringsbudget, speciellt för småföretag. Här kommer lite inf…
Kan reklamblockerare (Adblock) göra internet bättre?
8 oktober 2013
Jag läste för några veckor sedan en artikel i Internetworld om att en femtedel av svenskarna använder reklamblockare. Länk till artikeln om reklamblockerare.
Den ökade populariteten för reklamblocker…
Är ditt varumärke redo för den sociala webben?
21 november 2021
När jag behandlar varumärken på denna blogg kommer det främst att handla om “brand”, alltså inte om trademark. Vad är då ett brand eller varumärke? Ett varumärke är ett löfte till kunden och andra int…